Onboard a videa

Taxi? Uber? Ne! Václav Pech

Onboard Rallye Příbram 2017
RZ15

Onboard Rallye Barum Zlín 2017
RZ7
RZ4

Onboard Rallye Bohemia 2017
RZ9

Onboard Rallye Hustopeče 2017
RZ9
RZ7

Onboard Rallye Český Krumlov 2017
RZ12
RZ11
RZ6

52. Rallye Šumava Klatovy 2017 - 45min highlight (Nova Sport)

Onboard Rallye Šumava Klatovy 2017
RZ12
RZ11
RZ3

Valašská rally v televizi na NOVA Sport – video

Onboard Janča Valašská Rally 2017
RZ12
RZ11

Nedělní test s Fiestou R5 - 12.3.2017

Test s Fiestou R5 - 7.3.2017

28.2. v 16:25 na ČT sport
Svět motorů: Václav Pech zbrojí na titul v MMČR v rallye


První test s Fiestou R5.

Novinky u EuroOil-invelt týmu
pro rok 2017

Václav Pech jun. & Julia Zugarová

Kde nás najdete

VaclavPech.cz
Facebook.cz
Pemex.cz

Kategorie: O Ášínovi, O rally

Barumka plná nečekaných překvapení

Barumka plná nečekaných překvapení

Barum Czech Rally je velký pojem pro nás fanoušky a velká výzva pro všechny jezdce MMČR i pro špičku seriálu IRC. Každoroční očekávání seznamu přihlášených posádek, nebo zveřejnění seznamu map eRZet je doslova oslavou. Vím o čem mluvím, protože ani u mě tomu nebylo jinak.


Ale hlavně se blíží konec sezony , tak jak na tom bude Venca s Peťou a hlavně jestli vydrží kit R4. Nakonec po srovnávacích testech v Bělé pod Bezdězem (test Mini Cooper S 2000 a Mitsubishi Lancer EVO IX R4), po nepodařené Bohemii a Pačejově už všichni z nás byli v očekávání co vlastně ten kit R4 dokáže. A pro mě konečně rally v blízkosti domova s vidinou šíleného víkendu. Šílený byl, ale už od úterý, kdy jsem měl domluvené večerní setkání s Vaškem a Peťou. Vše se změnilo tím, že mi Vašek už odpoledne volal. Věděl jsem, že měli ve Valašských Kloboukách podpisovku. Když jsem na mobilu viděl Ášín, myslel jsem si, že večerní setkání „padá“. Ale ze sluchátka přišla prosba, která vypadala asi takto: „Michale prosím Tě nemáš možnost nám někde do neděle schovat repliku Focuse ?“Téměř jsem neváhal. O tom jestli to udělám jsem neváhal hned, ale přemýšlel jsem kde auto nechat. Podle Vaškových slov jsem měl tak 20 minut abych se vyjádřil, protože v tu dobu byli někde v blízkosti Vizovic. Do dvou minut jsem mu volal zpět a řekl : „U nás doma“. Domluvili jsme se na místo, kde se potkáme a já i s celou svou rodinou spěchal domů, respektive na místo setkání. Asi po 5 minutách čekání se objevil Venca i s Peťou a na přívěšáku ……..no nádhera ……FOCUS……. ve vší kráse!

img

Vše proběhlo naprosto v pohodě a já měl na zahradě postavené nádherné auto. Ještě jsme prohodili pár slov a potom jak jsem viděl na obou naprostou únavu z odpolední akce, jsem naše setkání zrušil. Byli rádi i když mi říkali, že je to v pohodě, že můžeme přijet. Nejsem hyena. Věděl jsem, že je určitě minimálně ještě jednou uvidíme……pokud mi toho Focuse nenechají.Dny utíkaly docela rychle a konečně nastal pátek. Ráno honem na „šejk“ a vychutnat první okamžiky jízd homologované R4. Nádhera. Ze šejku jsme jeli do servisu, abychom do sebe natáhli pořádně tu atmosféru, na kterou jsme rok čekali. Prohodil jsem pár slov s Vencou, nicméně euforie ve mně začínala stoupat a já se nemohl dočkat na noční speciálku prostě na Městskou. První jsme jeli na start, ten si nikdy nenechávám ujít, protože aspoň pro mě je to zážitek.Ty davy fandů, ta atmosféra …..no prostě skvělé. Počkali jsme na kluky a když projeli tak jsme se začali přemisťovat do prostoru startu RZ 1 a hledali skvělý flek. Našli a byl opravdu skvělý. Celkový program městské byl vynikající a ti historici…….kdo si tyto auta pamatuje v reálu muselo mu rally srdce plesat. Ale i přes to, že jsem si jejich jízdu opravdu užil, tak pro mě byli nejdůležitější Venca s Peťou. Průjezdy byly úžasné a ze ztrátou necelých 13 vteřin jsme spokojeně odjížděli domů pořádně se vyspat a připravit se na těžký sobotní den.

Ani jsem netušil, jak těžký opravdu bude a jak pro nás tak hlavně pro kluky. Začínali jsme RZ 4 Troják. Už při přejezdu na Troják jsem zjistil, že Vašek dostal penalizaci 40 vteřin za pozdní příjezd (diferák). Nervózně jsme postávali u trati a čekali na Vencu. V jiném pořadí, ale přijel. Průjezd doslova na hraně nebo spíš za hranou! To už jsme věděli, že Valda  boural. Naštěstí byli O.K. Nicméně trošku zdravého fandovství mi říkalo, že by nám to mohlo  pomoct. Po asi 40 projetých autech jsme se přemístnili na RZ 7 Pindula. Po cestě jsme zjistili, že Vašek má opět problém, ale tentokrát velký a hned po první odpolední sekci na RZ Biskupice . Nevěděl jsem přesně co se stalo, jen to co bylo psané – technický problém a volat v tuto chvíli Vaškovi mi přinejmenším připadalo trapné. Poslední plán dne byl stejně večerní servis, takže jsem věděl, že víc se dozvím stejně až tam. Na Pindulu jsme odjeli i tak, i když nálada byla už hodně špatná, tak jsme si ten svátek tuzemské rally chtěli užít. Ale už to opravdu nebylo ono. Po pár autech jsme změnili náš časový harmonogram a rozhodli se přejet do servisní zóny, zjistit co se vlastně stalo. Přijeli jsme opravdu brzo, ale odpověď jsem dostal od pana Václava Pecha sen. se slovy: „Vohlý zadní ramena“!

img

V ten moment do mě vjel opravdu velký vztek. Ten se zdvojnásobil když přijeli kluci a já ve chvilce „klidu“ se šel vyptávat Vaška co se stalo. Zopakoval mi to samé, akorát navíc řekl, že nic špatně neudělal a do ničeho nevlít. Venca na rozdíl ode mě nebyl vzteklý, ale doslova zlomený. Mě už vše bylo jasné, že RALLIART není a nikdy nebude spolehlivý výrobce dílů na R4. Navíc by se mohli stydět brát neuvěřitelné peníze za takové nekvalitní díly. Nechtěl jsem Vaška dlouho otravovat, ale musel jsem se zeptat jestli končí ať vím, jestli mám na neděli nebo možná i hned na sobotu počítat s tím, že si pro Focuse přijede. Při tom jsem si všimnul, že Vaškovi na jeho straně chybí boční zpětné zrcátko, ale přešel jsem to bez mrknutí oka. Nešťastní, zklamaní a hodně naštvaní jsme se vrátili domů s tím, že počkáme na telefon od Vaška a pak se rozhodneme co dál. Byl jsem na 99% rozhodnutý, že pokud kluci v neděli nenastoupí v superrally, i když jsem se hodně těšil, tak to odpískám. Po příjezdu domů jsem si zapnul počítač, a hledal zda-li někde není onboard, který by vysvětlil to co se vlastně stalo. Bohužel byl tam „jenom“ jeden Vaškův. A sice ten z Městské. Pouštěl jsem si jej snad 50 krát pořád dokola, až nevím po kolikráté jsem si toho všimnul, že při třetím průjezdu těsně před cílem, když projížděl kolem jednoho křoví, tak když z něj vyjel tak to zpětné zrcátko tam „nechal“. V první řadě jsem si říkal, že tam možná je, ale po havárii maďarské posádky st.č.87 Lukács – Mesterházi, která byla v těchto místech, jsem si říkal, že všechny úlomky a zbytky vozu posbírali i třeba s tím zrcátkem.

img

Nechal jsem to tak a čekal na telefon co bude dál. Kolem 21:00 hodiny mi Venca zavolal a odpověď byla : „Michale nekončíme, jedeme dál. Chceme se poprat aspoň o nějaké body a jedeme i kvůli vám fanouškům“. Nevím jak to vyjádřit slovy, ale v ten moment jsem byl šťastný jak malé dítko a hlavně pyšný na celý tým, který z Micáka R4 vytvořil jakéhosi „hybrida“, protože druhé zadní  ramena museli použít  z původního produkčního auta, protože RALLIART posílá díly pouze na celý kit. V ten moment bylo jasné, že náš harmonogram je zase aktuální a věřte, že se šlo o 100% líp spát. Na neděli byl plán : RZ 10 Maják, pak polední servis a poslední RZ 15 Halenkovice. Plně nadšení jsme brzo ráno vyrazili na divácký super tip ve vracáku, v blízkosti místí části Zlín-Salaš. Vyplatilo se vyrazit dřív, to jsme zjistili už 2 hodiny před startem rychlostky, protože to byly opět davy fandů. Flek jsme měli opět skvělý. No a průjezd Vaška ……. to nemusím ani popisovat. Skvělé, fantastické a hlavně pro fandy. Opět tak jako skoro vždy jsme počkali tak do půli startovního pole a jeli jsme se podívat do servisu zjistit novinky. Po příjezdu k areálu Barum Continental jsme zůstali stát před vjezdem do časové kontroly. Čekali jsme na špičku IRC, aby se i moji dva synové konečně dočkali a mohli vidět všechny jezdce a spolujezdce jako na dlani. Já čekal na modrého Micáka. Když se Venca přiřítil byl doslova propocený, ale jinak hodně spokojený, že auto konečně funguje jak má. Podle jeho slov bylo všechno O.K. a jelo se jim dobře. Poděkoval jsme mu za luxusní průjezd ve „vracáku“ na „našem“ místě. Odpovědí mi byl záludný úsměv. Pro mě bylo prioritou, že jsou kluci v dobré náladě, i když si myslím, že v podvědomí ta „zrada“ zůstala. V servise se nic vážného nedělo. Pouze běžný servis pak dotankování a vzhůru do druhé sekce. My jsme se pomalu začali přemisťovat na poslední RZ 15 Halenkovice. Bylo to opět zajímavé místo, kde z lesní cesty se trať napojovala v prudkém levém odbočení na místní komunikaci. Všichni „katovali“ a tak v zatáčce bylo hodně vytaháno už po prvním průjezdu. Čekali jsme jestli se zase někde něco nestane a jestli Venca nespolehlivou  R4 od RALLIARTu přiveze do cíle. Nestalo se nic a věřte mi, že aspoň mě to tak připadalo, že tu nedělní etapu si kluci užívali. Na této eRZetě jsme zůstali asi nejdýl. Nicméně jsem měl ještě jednu cestu a věděl jsem, že mi bude Vašek volat, kdy si přijedou pro „mazlíka“ Focuse.

img

Ta moje cesta byla, snad možná tušíte, no pro to zrcátko. Moc jsem tomu nedával, ale něco mi pořád říkalo – co kdyby. Manželka i moji kluci nebyli proti a tak jsme spěchali do Zlína – do křoví. Cesta do Zlína byla děsná, místy jsem si říkal, že jsem měl opravdu dobrý nápad jet do Zlína, když je tam v tuto dobu vyhlášení vítězů, ale jako rodilý zlíňák jsem použil zkratky a tak asi během 30 minut jsem dorazil. Zastavil jsem u krajnice, vyhodil výstražné a už jsme s manželkou spěchali do křoví. Oba synové se na nás dívali jako na blázny, když jsme strkali hlavy do křoví. Ale vyplatilo se to. Po chvíli má žena vykřikla :„JE TU“!

img

Byl jsem šťastný už podruhé. A navíc to zrcátko nebylo vůbec poškozené, pouze uchycení pro šrouby bylo prasklé. S radostí jsme skočili do auta a konečně jeli domů. Cestou i moji kluci zjistili proč jsme se tam u toho křoví chovali jako ti blázni. Celou cestu domů mi můj mladší syn to zrcátko „leštil“. Když jsme přijeli domů tak už jsme jen čekali na Vaška s Peťou až si přijedou pro tu nádheru. Asi tak kolem 17:00 mi Vašek volal, že tak do 15 minut budou u nás. Jak řekl tak bylo. Když přijeli tak jsem už měl připravené zrcátko a fixu. Přál bych vám vidět Vaškův obličej, když jsem mu všechno tak jak vám teď, popsal. Docela se smál a zrcátko mi podepsal na památku. Ještě posledních pár fotek všichni a pak se slovy díků odjeli. A pak že se sny neplní. Mám ještě jeden, asi ten největší. Nebudu říkat co, ale asi to všichni tuší. Takže to byl můj – náš, malý - velký poslední prázdninový víkend., který se nad očekávání povedl a předčil všechna má očekávání. Prostě Barumka plná nečekaných překvapení.

 

 

 

print Formát pro tisk

Komentáře rss


, - odpovědět
Venda-Drozen
Tak jsi mě k tomu tak nějak donutil.Zvědavost byla vetší než já. 5 No dokonce už Ášínovi moc nezbývalo. 1
icon , - odpovědět
Michal Hujíček
Vcelku by mě zajímalo kolik lidí si po přečtení tohoto článku podívá na ten onboard a bude hledat to místo kde jej Venca "zahodil" a my našli.5 5 5
, - odpovědět
Venda-Drozen
Moc pěkný článek.Velká gratulace ke zrcátku. 1
icon , - odpovědět
Petr Germek
Pobavil jsem se a zapoměl na chvilku na stres a práci. Díky za pěkné čtení a hlavně poklona za postřeh při sledování onboardů se zrcátky a bez zrcátek 5