Onboard a videa

50. Rallye Český Krumlov 2023

Rallye Šumava 2023

Rallye Šumava 2023, RZ 4 - Keply

Kowax Valašská Rally ValMez 2023

Kategorie: O rally

Co chybí, co povzbuzuje a co štve!

Je až neuvěřitelné, jak po ukončení sezóny MMČR se alespoň ve mně probouzí „závislost“.Žádný nikotin, žádný alkohol, ale ta nádherná vůně 102 oktanového benzínu přepáleného v nadupaných motorech, prach šotoliny, vůně spálených gum, ten neskutečný a skvělý zážitek při dech beroucích průjezdech za hranicí rizika . Člověk si svou závislost uvědomí až tehdy, kdy mu opravdu něco schází. Sezóna je pryč!

Je pryč a další začne až za předlouhých 136 dní. Mnozí můžou namítnout, že jsou tu jiné rally, které začínají již v lednu nebo jsou tu i jiné sporty, které se provozují právě v tomto období, které jeden můj kamarád nazval OBDOBÍM SUCHA. Ano jsou, ale nám „závislákům“ Eurooil Teamu to nestačí. Letos by to ale mohlo být lepší, alespoň si to myslím, protože tu konečně máme stránky které patří Ášínovi a všem kteří k němu patří. Konečně se Venca dočkal kvalitních stránek, které stvořili bráši Germekové. Tímto jim skláním velkou poklonu a velký dík, DĚKUJI VÁM PÁNOVÉ, protože stvoření těchto stránek bylo již opravdu nevyhnutelné. Je velmi pravděpodobné, že zde budou informace z „první“ ruky a tudíž pro nás, alespoň částečné uspokojení naší závislosti. Ale jen částečné. Ten pocit, který prožíváme přímo při soutěžích bude chybět i nadále. Někdy je i k zamyšlení jestli by sezóna nemohla trvat i déle, aby tahle psychicky náročná přestávka byla co nejkratší. Možná i to se od příštího roku změní, protože je velmi pravděpodobné, že se seriál MMČR od příštího roku rozroste o jeden podnik, který by se měl jet pod hlavičkou Polského mistrovství a měl by se jet přímo na kvalitní polské šotolině a nakonec jeden z našich současných podniků(pravděpodobně Rally Bohemia, která by se měla příští rok jet jako kandidátský podnik MS) by se měl započítávat i do Slovenského mistrovství, takže se zvětší i závodnické pole na startovkách. Není to sice stoprocentní, ale každé prodloužení sezóny by bylo skvělé. Dokonce prosakují na povrch i informace o znovuzrození  Rakouské Janner Rally , která se má konat  6 – 8. 1. 2011. Pokud by byla zařazena znovu do seriálu MMČR tak by to bylo naprosto skvělé a tudíž naše čekání by bylo mnohem kratší. Ale to se všichni dozvíme nejdříve na konci listopadu, kdy bude schválen kalendář Polského mistrovství a ke konci roku i kalendář našeho mistrovství. No mě osobně by tato změna vůbec nevadila, ba naopak, a věřím, že i věrným fanouškům ze Severních Čech a Severní Moravy určitě taky ne, kteří to mají k našim severním sousedům opravdu jen kousek. Jak jsem tu již psal, každé prodloužení sezóny by bylo přínosem. Hlavně by se ukázalo na cizích tratích jak kdo je kvalitní jezdec, protože tuzemské tratě se moc neobměňují a piloti a co-piloti je mají naučené téměř nazpaměť, kdežto cizí tratě s jiným povrchem by ukázaly kvality všech. Jenže je tu i odvrácená tvář našeho nadšení a sice prodloužení je přínosem pro nás fanoušky, ale nevím zda-li by naše nadšení sdíleli i ti, kterých se to hlavně týká. Každé prodloužení je další vynaložení nemalých finančních prostředků, ale hlavně kratší doba pro vývoj na příští sezónu. Je faktem, že „náš“ rally sport je žroutem financí. Je to  bezedná studna. Pro mě je o to větším zklamáním, že tomu „napomáhají“ samotní organizátoři tuzemských podniků, kteří dle mého názoru mají kolikrát přemrštěné startovné. Je k zamyšlení zda-li není lepší mít přihlášených 120 vozů s o něco málo nižším startovným než sotva 50 vozů v plné palbě, ze kterých po technické přejímce ještě pár odpadne. Když se tak nad tím vším zamýšlím tak vysoké startovné je likvidační nejen pro vozy vyšších tříd, ale hlavně pro nižší třídy, ve kterých poslední dobou závodí jezdec sám ze sebou celou sezónu. Kdyby alespoň v těchto případech organizátoři přimhouřili oči, hned by jakýkoliv podnik MMČR byl mnohem zajímavějším a hlavně by jsme mohli znovu sledovat kvalitní souboje i v nižších třídách. Dalším a velkým problémem jsou „zelení“. Když jsem před nedávnem četl rozhovor s ředitelem Barum Czech  Rally panem Regnerem, tak mi to připadalo, že je velkým problémem vznik nových tratí. Říkal, že nových krásných tratí je v republice spousty a tento problém řeší i ostatní organizátoři tuzemských podniků. U nás na Valašsku je prý z čeho vybírat neustále a není problém vytvořit i 3 nové eRZety. Pousmál jsem se ale nad názorem tzv.“ochránců“ přírody, že dané soutěže nenávratně poškozují zvířecí i lesní ekosystémy. S prominutím větší blábol jsem nikdy ve svém životě neslyšel. Myslím si, že když někdo vykácí nelegálně 40 hektarů lesa nebo je jenom preventivně nařízne je to  daleko větší katastrofa než průjezd v průměru sta aut. Proč někdo tak krásnému sportu jako je rally sport tak ubližuje.Vždyť je něco krásnějšího než ta vůně spáleného benzínu, ta vůně spálených gum, nebo to mrazení v zádech při průjezdu Ášína. Za sebe říkám, že není! A vy říkáte co?

print Formát pro tisk

Komentáře rss


, - odpovědět
avatar
Super povidani =) stranky taky super
me sa nejvic lubila ta veta o ochrancoch =) je topblabol ale to same sem slysel kdyz sem sa ptal proc sa nejezdi nasa Rz pres vysoke pole jak v nejakem tom 98 roku, to byvala barumka nocni prujezd a od zlina to je slabych 30km Rz meri skoro 28 km bohuzel sme kusek od karpat =) trapas =) rally je nadhera nic lepsiho neni
icon odpověděl(a)
Michal Hujíček
Díky za pochvalu 5
, Blázni odpovědět
avatar
..ach jo,další blázen.. 2 5 4
icon , - odpovědět
Petr Germek
Za sebe říkám taky že není. Parádní téma a parádní počteníčko. Díky Michale. 9