Onboard a videa

Barum Czech Rally Zlín 2018

Rally Bohemia 2018

Onboard RZ13 Rallye Bohemia 2018

Onboard RZ6 Rallye Bohemia 2018

14. Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2018

Onboard RZ13 Rallye Český Krumlov 2018

Onboard RZ6 Rallye Český Krumlov 2018

46. Rallye Český Krumlov 2018

Kde nás najdete

VaclavPech.cz
Facebook.cz
Pemex.cz

Kategorie: O rally

PODVOD NEBO UMĚNÍ

Rozhodl jsem se napsat tento článek, protože bych chtěl svým názorem reagovat na některé, dle mého názoru nesmyslné skutečnosti.Myslím si, že to začalo tím, že v loňském roce povolila FIA u produkčních vozů o 1mm větší restriktor. Před letošní sezónou nikdo nevěřil, že by to mělo takový vliv na výkon vozu, jak se ale nakonec ukázalo – MĚLO! Ale zpět na start.

Začátek sezóny začal Valašskou rallye. Na ní se ukázalo, že větší restriktor plní funkci na 100%. Vždyť výsledky RZ hovoří za vše. Ášín 5 krát vyhrál, 3 krát byl druhý a 4 krát byl třetí, navíc průměrná rychlost se pohybovala plus mínus 1km/hod od vozů specifikace S 2000! U jiných produkčních vozů byla průměrná rychlost o 5 až 12 km/h pomalejší. Prozatím tomu dejme název-NÁHODA. V podstatě ano, první závod ještě nic neřeší, jak se mimo jiné ozývalo z jiných týmů, kteří přes zimní přestávku vylepšovali své speciály „esek“. Pro nás Ášínovce to byla první pozitivní věc do nové sezóny. Pak přišla smolná Šumava. Na ní se ukázalo asi nejvíc, že každé vylepšení má své pro i proti. Jinak zvaně vyšší výkon = vyšší opotřebení dílů, hlavně diferenciálů a pak ty nesmyslné retardéry. Nic méně vůz v barvách Eurooil teamu opět ukazoval svou sílu. V kuloárech se poprvé objevili první náznaky toho jestli je Vencovo auto vylepšeno v souladu s mezinárodními pravidly FIA. Zde se mění NÁHODA na PODVOD. Začínali se šířit zprávy o tom, že Vencův hlavní mechanik Ivan Matoušek je synem komisaře Matouška a tím pádem se některé věci přehlížejí …………. Říkám Vám všem, je mi z toho ještě teď zle. Na řadu přišla rallye Český Krumlov. Pro někoho povedená soutěž pro někoho méně. Venca, podle článků, které jsem přečetl, byl velmi spokojený. Kdo by nebyl s krásným druhým místem, kterou Vášín odejel se zlomeninou malíčku. Auto opět super. Konkurence začíná být na trní, že přeci není možné, že s o dvě třetiny levnějším autem a s „pár“ lidmi kolem auta, není možné, aby bylo vše jak má být. První nesmysly se objevují i na internetu hlavně na fórech známějších rallye serverů, nechci být konkrétní nebudu nikomu dělat reklamu. Doslova a do písmene totální bludy a hnus! Někteří píší i to, že Venca používá dva vozy, že má jak letošní model tak i loňský, kteří mu kluci na Žebráku vylepšili mimo pravidla, že na technickou přejímku jdou s tím v pořádku a závod jedou s tím „upraveným“ a pochopil jsem to tak, že kluci přesedají při přejezdech mezi erzetami a mění vozy. Lidi je to vůbec možné?! Třešínku na dortík tomu daly „šotolinové“ Hustopeče. Naprosto famózní a precizní Vášínova jízda velmi těžkými zkouškami na úzkých cestách mezi vinohrady sklízela sladké plody vítězství. Vášín vyhrál s téměř 9 sekundovým náskokem na druhého, na třetího téměř 24 sekund a na čtvrtého měl k dobru 2 minuty a 9 sekund!!!!!! S tím, že druhý, třetí a čtvrtý měli vozy specifikace S 2000! A právě teď to začalo. Mnozí lidé, ale i jezdci, přestávají věřit „čistotě“ Vencového auta. Techničtí komisaři prohledávají Ášínův vůz čím dál pečlivěji, ale nic. Nejhorší je to, že tam ani nic nekalého k nalezení není. Důkazem toho, že Vencu podezřívají jezdci MMČR je mi důkazem oficiální omluva od Daniela Landy, který publikoval jeden dříve nekomentovaný server. Dan se tam svěřuje, že i on podezříval Vencu z něčeho nekalého. Dle jeho slov si vše vyříkali a Dan pochopil, že je jen ubohý čecháček, tak jak je spousta lidí v téhle zemi, kteří místo toho,aby někomu úspěch přáli, tak jen hledají špínu! Po přečtení toho dopisu jsem si oddechl s tím, že snad všichni už začínají chápat, že je to nesmysl. Možná mezi jezdci, ale mezi lidmi a technickými komisaři to bylo pořád stejné. Přišla na řadu rallye Bohemia. Zde se opět ukazuje, že Venca je a nebojím se to napsat, nejlepším jezdcem! Ještě po RZ 6 držel se špičkou krok, dokonce měl za svými zády i loňského juniorského mistra světa! V7 RZ přišel defekt a s ním i ztráta 2 minuty a 15 sekund a průběžné 14.místo celkově. Světe div se Vášín přijel do cíle na celkově 5.místě a 3.místě v MMČR i díky chybě konkurence v předposlední erzetě, která měla poprvé možnost vyzkoušet novou evoluci vozu. Je to PODVOD? Ne to je umění, cit, zkušenosti, které zdědil po tátovi, maximální nasazení všech mechaniků, hodiny a hodiny tvrdé práce, odhodlání a hlavně výzva porážet ty „lepší“! Tak proč jsou mezi námi i tací, kteří haní úspěch místo uznání. Na řadu přichází legendární Barum Czech Rallye. Opět a znova, neuvěřitelný výkon týmu a hlavně kluků ve voze. Je vůbec možné, aby produkční vůz se umístnil i na 3.místě v erzetě a na neuvěřitelném 6.místě celkově a porážel špičku seriálu IRC? Pro někoho nemožné-PODVOD, pro někoho možné-UMĚNÍ. Nakonec i techničtí komisaři se na konci Barum rallye vyznamenali, když dle slov Venci, mu přes 2 hodiny kontrolovali auto. Zase nic, pořad nic a nikdy nic! Kdy už konečně všichni pochopí, že Venca je Pan pilot. Stačí se jen podívat na to nasazení a když člověk stojí podél trati, tak mu jde mráz po zádech při každém jeho průjezdu. Ta čistá jízda a dokonce i něco pro diváky, brždění na hranici rizika, skvělé výjezdy ze zatáček a hlavně vše bez chyb. Takže můj závěr zní, že žádný

PODVOD ale UMĚNÍ

a

UMĚNÍ = ÁŠÍN !

print Formát pro tisk

Komentáře rss


icon , - odpovědět
Petr Germek
Moc hezké a taky důležité. Je fajn že jsi to napsal, protože tohle bylo opravdu nechutné co se povídalo a prosakovalo z řad nejen diváků, ale i jezdců. Vidím to stejně, vetší restriktor jen umožnil Vencovi ukázat víc ze svého umění a nasazení. Paráda Míšo a doufám, že tento článek budou číst hlavně ti, co Vaškovu autu nevěřili... 8
icon odpověděl(a)
Michal Hujíček
Peťane moc dík.Snažil jsem se co nejlíp vystihnout to co mě naprosto dokáže zvednout se židle. 6